Povestea Asko
- March 7, 2017
- Asko Group
- Posted by Asko Group
- 5 Comments
Asko, dealerul tău Honda, este prezent pe piața auto încă din 2004, devenind încă din primii ani de activitate cel mai important dealer al rețelei din punct de vedere al calității, al volumului de vânzări și al satisfacției clienților. Echipa noastră este definită de un echilibru ideal între membrii cu vechime, cei implicați încă de la înființare, și membrii noi, cei care aduc un plus de prospețime și o nouă viziune în companie.
Începuturile Asko ne întorc în timp în urmă cu mai bine de un deceniu când Dorin Dranga, Doru Bilciurescu și Constantin Bilciurescu și-au unit forțele și au folosit experiența căpătată la Autonet pentru a pune bazele unei noi echipe, unei noi pasiuni.
Un singur moment și o mașină extraordinară au fost de ajuns pentru a da startul aventurii:
“Ideea mi-a venit când am condus o Honda, mi-a plăcut enorm mașina și mi-am dorit să împărtășesc experiența Honda cu cât mai mulți oameni.“ (Doru Bilciurescu)
Încă de la început, la temeliile Asko au pus umărul angajați a căror poveste se confundă acum cu cea a companiei. Fascinată de entuziasmul unui nou început, Cristina a fost atrasă de provocarea de a porni un proiect de la zero. Începuturile păreau grele, taxele vamale erau la acea vreme mari pentru Honda, exista o acciză de motor, iar Europa își proteja în general producătorii. Viziunea curajoasă a Cristinei însă, nu a rămas neîmpărtășită și Alexandru Stan, primul inginer Asko, a fost și el încântat de provocarea noutății:
“Când ești tânăr, nimic nu îți stă în cale. Am fost primul inginer și am pus bazele metodologiei de diagnosticare, am preferat mereu calitatea.”
Aflat în prima linie alături de Cristina, Alin își amintește cum, odată cu anul 2007, echipa a căpătat încredere, România a intrat în UE și taxele vamale s-au redus. În plus, spune el, “România a obținut cotă de producție mai mare pentru Civic hatchback – o mașină excepțională, mult avansată față de competitori“, mașină care a stârnit entuziasmul și a crescut popularitatea brandului Honda în România.
Prima locație în care clienții au intrat în contact cu echipa Asko se afla pe Calea 13 Septembrie. Ușor amuzată, Ioana își amintește de acele vremuri cu o urmă de nostalgie și evocă peripețiile prin care trecea cu Alin până să găsească soluții… creative la probleme logistice: “Îmi amintesc că aveam un showroom atât de mic încât nu puteam să întoarcem mașinile conducându-le, așa că le puneam pe o folie și le împingeam noi ca să le schimbăm poziția”.
Creșterea companiei a semnalat în curând necesitatea unui nou spațiu de lucru: în 2008 s-a finalizat construcția facilității din Chiajna – un complex integrat de tip 3S (Showroom, Service & Spare parts), cea mai mare locație Honda de acest gen din România.
“Am respectat toate planurile și întelegerile: de la cum să arate showroomul și unde să fie recepția până la îmbrăcămintea angajaților.” (Doru Bilciurescu)
Atunci când clienții noștri ne trec pragul, ei știu că vor fi tratați cu deosebită atenție și interes. Alin Grumezescu, tehnician mecanică, ne asigură că echipa lui “face tot ce îi stă în putință ca mașinile care intră în service să își reia cât mai repede locul în trafic în condiții de siguranță maximă”. E angajat încă de la primii pași ai companiei și păstrează curată pasiunea și dragostea lui pentru Asko.
Dar cine poate fi mai în măsură să confirme mulțumirea clienților decât îndrăgita noastră Corina? La 10 ani după ce a devenit parte din echipă, Corina, asistent clienți service, afirmă plină de încredere că:
“Pur și simplu suntem cei mai buni! O recunosc alții, o atestă însăși munca și rezultatele noastre, satisfacția clienților e cartea noastră de vizită!“
De la tehnicieni și asistenți până la directori, toată echipa știe că succesul și diferența pe care o face Asko pe piață este tocmai grija față de clienți.
“Ne-am respectat mereu clienții, promisiunile și am reușit să ne ținem de planuri, uneori făcând chiar mai multe decât ne așteptam.” (Cristina Ologeanu)
Clienții te iubesc atunci când le oferi sinceritate, calitate și o relație de prietenie. Încrederea câștigată și menținută este cheia succesului într-un domeniu cu un public variat și pretențios.
Iar echipa Asko pare că se pricepe de minune la prietenie.
“Am învățat că adevărata valoare sunt oamenii, căldura lor și atmosfera de la muncă.” (Alin Dincă)
Chiar din primii ani, vestea ni s-a dus și în afara cercului nostru de clienți și am îmbrățișat cu căldură cei mai buni profesioniști de pe piața auto: ”Am venit de la concurență și am rămas pentru oameni și pentru stabilitate.” (Răzvan Niculae – director de service). Echipa Asko exersează prietenia în fiecare zi, dezvoltând un colectiv în care toți membrii cresc și învață împreună; o echipa care, cu bune și rele, cu emoții, cu intense trăiri, cu satisfacții și insatisfacții uneori, s-a transformat într-o familie: “încercări de tot felul ne-au maturizat și iată-ne, după mai bine de un deceniu, suntem tot aici, iubind ceea ce facem!” (Corina Băgia)
Atmosfera caldă, relațiile apropiate “atât cu colegii de la punctul de lucru, cât și cu superiorii” (Alin Grumezescu) sunt caracteristici ale echipei formate în timp și în mod natural. Ioana face și ea parte dintre primii angajați și, pentru că nu a fost primul ei job, a apreciat în special relația cu superiorii: ”Mi-a plăcut comunicarea, ți se explică, te învață și asta te ajută să schimbi lucrurile în bine” (Ioana Cantoneru).
Și toate aceste simțiri încercăm să le transmitem celor mai noi membri din echipă: Mă simt mai liniștit, mai vesel, mai optimist și am învățat lucruri noi, spune Alex Scăunașu, la 8 luni după angajare. Iar prin lucruri noi ne referim la, bineînțeles, “lucruri noi despre mașini, acum îmi plac și mai mult vânzările ”(Bogdan Constantin – consilier vânzări).
Dacă ne-am întreba ce anume ne-a adus împerună de-a lungul timpului, putem descoperi cele mai variate explicații: de la recomandarea unui prieten în cazul lui Răzvan, până la “dorința de a fi mai aproape de un Civic albastru” în cazul lui Alex Vlădău.
Indiferent care au fost motivele care ne-au adus împreună, la Asko atenția și prietenia încep din cadrul echipei și continuă în relația cu clienții. În secolul vitezei, noi oferim timp și energie pentru a mulțumi orice client și pentru a rezolva orice problemă tehnică repede, la un preț accesibil.
Dacă vrei să faci cunoștință cu întreaga echipă, găsești mai multe detalii și date de contact la: http://asko.ro/despre/
5 Comments
Nu am Honda , am Toyota si merg doar la Kaizen (acelasi service) din Sos. de Centura si am fost intotdeauna multumit de serviciile si de echipa de acolo . Cel putin la partea de tinichigerie si vopsitorie cred cu tarie ca au cea mai tare echipa din tara . Succes.
Mulțumim pentru cuvintele frumoase, Marian!
Salut, Sebi. Ne pare rău să citim despre această experiență. Te rugăm să ne lași un mesaj în formularul nostru de feedback http://asko.ro/feedback/ pentru a afla întreaga poveste. Părerea clienților este foarte valoroasă pentru noi, fiind un reper important în îmbunătățirea continuă a serviciilor. Dacă ne poți acorda câteva minute, ne-am bucura să primim mesajul tău. Mulțumim!
Chiar daca nimeni si nimic nu e perfect, eu cred ca cei de la Asko fac treaba buna, in comparatie cu multe asa zis “service-uri” sau reprezentante.
O poveste frumoasa, dar in realitate serviciile si seriozitatea lasa de dorit. Din experienta proprie atunci cand am dorit sa achizitionez o masina … de drive test …care era de fapt o masina recuperata de la un utilizator dupa 1 an. Problema este ca in permanenta adevarul a fost ascuns de reprezentatii si managementul companiei. Recomand multa atentie atunci cand treceti pragul acestei companii ! Succes, dar ati pierdut un client.